Stránka 1 z 1

jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 23 čer 2012, 00:40
od Rob
ahoj,
mate nekdo napad, jak elegantne v bazaru otestovat syncro a take uzaverku diferencialu, pripadne diferaky a vizkozni spojku primo? tedy ne rady typu najet prednimi koly na kluzky povrch ci v dilne hodit auto do vzduchu koukat jestli se toci vsechna kola?
diky za tipy..

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 12 črc 2012, 18:09
od Rob
tak sem to syncro stejně koupil, takže předchozí dotaz už je fuk.
Ale ten princip, byť už jsem přečetl kde co v obou klubech, je mi stále někdy záhadou.
Zkoušel sem zvedat střídavě všechny kola, a ani jedno nešlo otočit - vždycky jen o kousek na obě strany, ale nikdy ne úplně protočit - ani pomalinku. Navíc ještě každé kolo šlo trochu o jinej kousek, ale to přisuzuju různým vůlím v kloubech atd.
Předpokládal jsem, že předním kolem pomalinku otočím kolem dokola - druhé přední nebude blokovat díky přednímu diferáku a zadní taky ne, protože nevěřím tomu, že pomalým otáčením se může ve visko spojce zahřát olej a tím pádem že by spojka zabírala.
Stejně tak zadním kolem jsem myslel, že otočím, díky zadnímu diferáku nebude blokovat druhé zadní kolo a opět pomalým otáčením jsem předpokládal, že spojka nesepne. Při točením předními koly se o ty kousíčky otáčel kardan, při točením zadními se kardan neotáčel.
Pokud by to bylo tak, že visko spojka zabírá trochu za každou cenu (tedy nekonečné téma stálý vs. nestálý pohon všech kol), tak teoreticky při zvednutí auta na jednu stranu (tedy volné jedno přední a jedno zadní kolo) bych mohl touto jednou stranou točit, ne? Je to tak?
Taky jsem někde slyšel, že lze otočit zaráz oběma zadními koly - tedy při točením jedním kolem se otáčí obě. Tomu ale nevěřím, to by přece postrádalo smysl diferenciálu, ne? Takto přeci funguje uzávěrka, ne?
Poslední dotaz je k STK, kdy Tomáš psal, že syncro nemůže na válce - ptám se proč? Údajně by se tam něco muselo ukroutit (asi nějaký kloub), ale pokud si dobře vzpomínám, tak jsou jen vždy 2 válce, tedy jedna náprava stojí a jedna se točí na válcích, což by u syncra logicky měl při protočení kupříkladu přední nápravy na válcích zabrat zadek a auto by mělo uskočit z válců a popojet a stejně tak u zadní nápravy, ne? A nestačilo by čistě teoreticky mít lehounce sešláplou brzdu, aby se aktivovala volnoběžka na zadním diferáku?
Díky za info, doufám, že to konečně pochopím, jinak syncro super, vyjedu všechno naloženej i prázdnej. Akorát mi nefunguje uzávěrka, ale to je na jiný téma..
Rob

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 17 črc 2012, 16:01
od Rob
jakože fakt žádná odpověď? Tak to mě teda sklamalo, myslel sem, že na tomhle fóru bude minimálně ohledně syncra hnedka spoustu moudrých hlav:(

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 18 črc 2012, 02:32
od Jakub T4
Musíš počkat né včechny znalé hlavy jsou tu denně a nebo přemýšlí jak ti poradit. Dej tomu čas a odpovědi se dočkáš ;)

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 18 črc 2012, 08:41
od tdiracing
Jak otestovat syncro??? tak na tuhle otázku není uplně tak jednoduchá odpověď jak by se zdálo.To co popisuješ u svého syncra tak takhle se chová syncro bez ABS,to znamená že nemá volnoběžku a pohon 4x4 je stálý,proto si neotočil žádným kolem,jak funguje viskozní spojka sem popsal zde: viewtopic.php?f=19&t=264
Tak že si sám zjistil že syncro je stálý pohon a viskospojka nahrazuje mezinápravový diferenciál.
To jak se olej při jízdě zahřívá tak rozděluje hnací sílu mezi nápravy,to znamená pokud přední náprava bude mít problém,dochází k prokluzu a tím se zahřívá olej ve viskospojce a čím víc se zahřívá tak tím je větší přenos hnací síly na zadní nápravu.
Na STK a jednoválcovou zkušebnu brzd bez ABS opravdu syncro nemůže protože je to stálý pohon 4x4 bez volnoběžky,slengově se tomu říká tvrdé syncro.Pokud je syncro vybaveno ABS má volnoběžku a na válce musí najíždět pozadu,aby válce stolice poháněly přední kola ve zpětném směru.Poté je třeba při zapnutém zapalování krátce zařadit první rychlostní stupeň a opět neutrál,tím se vypne uzávěrka volnoběžky náhonu zadních kol.

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 14 zář 2012, 12:49
od JaM
Na podobném foru jsem zaznamenal otázku, jestli je u Syncra možné odpojit zadní náhon a jestli to bude mít vliv na spotřebu. Odpojit lze asi jen vymontováním kardanu a můj názor na spotřebu je, že auta s odpojitelným 4x4 musí mít spotřebu stále stejnou. Stejně se všechny soukolí musí roztočit, buď motorem, nebo o silnici. Jediné, co by mohlo odpadnout je odpor generovaný viskospojkou na různá kola v zatáčkách, ale podle mě to na spotřebu bude mít jen zanedbatelný vliv.

Po přečtení předcházejícího příspěvku a s tím souvisejícího tématu viewtopic.php?f=19&t=264 bych se domníval, že pokud zvednu jedno zadní kolo, měl bych být schopen kolem pootočit a překonat pomalu viskospojku. Ale nejde mi to. Proč?

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 10 lis 2012, 23:41
od Rob
no taky se mi to nikdy nepovedlo. Nikdy jsem pomalu nepřekonal viskospojku a taky nechápu proč. Když točíš zadním kolem, tak se tu buď do protivky bude točit druhý zadní a nebo jedno z předních (pravděpodobně to na té samé straně, jak to zadní, kterým točíš). Záleží na tom, který zrovna máš nahoře.

Ale nevěřím, prostě nevěřím tomu, že bych pomalým točením aktivoval viskospoku a že prostě tím jedním kolem pomalinku neotočím. Nevím proč.

Druhá záhada u mě je taky to, proč když si hodím auto na zvedák a nastartuju, tak se mi točí primárně jen kola na jedné straně a na druhé ne - asi to nekde drhne, ale kde??

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 11 lis 2012, 17:04
od tdiracing
Ani nevím jak začít,kdyby místo viskozní spojky bylo soukolí ozubených kol mezinápravového diferenciálu tak s jedním zvednutým kolem neotočíš protože je to stálý pohon všech kol,viskozní spojka nahrazuje ozubená kola mezinápravového diferenciálu.System označený u VW syncro je stálý pohon všech kol.

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 11 lis 2012, 18:10
od JaM
Ta druhá záhada je jasná, fungují normálně oba diferenciály, proto se na zvedáku roztočí vždy jen jedno kolo na nápravě.

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 11 lis 2012, 22:12
od Rob
2 tdiracing: no právěže jedním kolem neotočím a mám pocit, že ani JaM ne - proto je mi to divný, protože si myslm, že u viskospojky by mělo pomalu jedním kolem jít otočit.
2 JaM: Já bych spíš řekl, že by se měli točit vechny 4 kola, místo dvou třeba levých, ne?

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 11 lis 2012, 22:15
od Rob
A ještě jedna pro mě záhada - roztahoval jsem onehdá na blátě jinou zapadlou dodávku a stál sem na místě, protože se mi protáčelo pravé přední kolo.....
Tak já už u toho syncra ničemu nerozumím:(

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 12 lis 2012, 01:08
od JaM
Když máš auto na zvedáku, stačí malé tření na jednom z kol a roztočí se jen to druhé (a jestli jsem správně pochopil diferenciál, tak dvojnásobnou rychlostí). Když tomu stojícímu trochu pomůžeš rukou, roztočí se taky, anebo když přibrzdíš to točící se....

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 12 lis 2012, 01:47
od Rob
jj, to sem si nějak domyslel, že to asi tak bude, asi dřou brzdy někde nebo něco..
Ale to byla ta nejjednodušší ze záhad, stále nechápu, proč neotočím jedním kolem a proč sem mi při roztahování stál na místě s protáčejícím se LP kolem :shock:

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 15 lis 2012, 09:11
od tdiracing
Robe pokud máš stálý pohon všech kol a jedno kolo zvedneš tak je nemožné s jedním kolem otočit.Musíš si zvednout další kolo na druhé nápravě,protože pohon mezi přední a zadní nápravou zajišťuje kardan a i kdyby si zvednul na jedné nápravě obě kola,tak s tím neotočíš,protože je to 4x4 a musíš na druhé nápravě zvednout jedno kolo.
Pozor u syncra s ABS je volnoběžka a tak na jednu stranu jde otočit s kolem.

Re: jak otestovat syncro?

Nový příspěvekNapsal: 15 lis 2012, 21:14
od JaM
Znamená to tedy, že tření ve viskospojce i za studena je tak velké, že to vlasní silou rukama nepřekonám...? Asi ano. Všimnul jsem si, že i bez zadní uzávěrky auto v prudké zatáčce přibržďuje, nejspíš tedy oním odporem viskospojky.