Stránka 1 z 1

Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 08 pro 2012, 17:40
od Mad_Boxs
Tak jsem se zase trochu hrabal ve VAGu a zjistil jsem, že mi obtok na turbu N75ka nereguluje tlak, jen při max.otáčkách si někdy povolí.
Jak to tedy je? To turbo je tak slabý, že jede až do max, nebo to už má regulovat dříve.
Nemám s čím porovnat, tak se ptám tady. Celou dobu je tlak mírně pod požadovanou hodnotou. Tlakový snímač ukazuje správně, poměřeno s ručkovým manometrem. Váha je OK. Egr OFF.
Porovnávám to s neporovnatelným a to s octávkou1, ta má naklápěci lopatky, ale tam to reguluje po celou dobu.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 10 pro 2012, 22:01
od Mad_Boxs
To opravdu nikdo neví?

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 11 pro 2012, 19:37
od boksty
a bylo to zkoušeno když jsi s tím autem jel? nebo jsi to zkoušel na volnoběh?

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 11 pro 2012, 23:34
od Mad_Boxs
Testováno za jízdy s pomocníkem v plném zátahu proti mírnému kopci.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 13 pro 2012, 22:45
od boksty
promin ale asi jsem to z toho nepochopil.... Zjišťoval jsi přes vaga v měřených hodnotách, a zjistil jsi že to turbo netlačí jak by mělo? A auto jede nebo padá do nouzáku?

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 13 pro 2012, 23:21
od Mad_Boxs
Auto jede asi normálně, žádnej nouzák, 160 taky dá, 7.2L na 100.
S tím problém nemám. Jen si říkám, jestli by to nemělo jet ještě o něco líp, když to turbo jede vlastně asi na 90%.
Proto se ptám, jak má tlačit, spíše jak má regulovat. Jestli to na jiných reguluje, nebo to je normálni stav, že N75 nereguje, ale jen omezí nějaké maximum.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 14 pro 2012, 02:00
od pavouk
Nejsem si na 100% jistí ale mám dojem že u ACVčka to jen reguluje aby nedošlo k překročení maximálního tlaku tudíž by to mělo být takhle v pořádku.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 16 pro 2012, 19:03
od tdiracing
Mad_Boxs:To co popisuješ je normální stav a vše ti pracuje tak jak má,u motorů 65 kW a 75 kW,je turbo které je řízeno tlakem a turbo má tzv.obtok,to znamená že ve výfukové části turba je klapka která po dosažení určitého tlaku upustí tlak z turba do výfuku a tak "omezí" výkon.Tak že tam musí být určitá tlaková rezerva.Pokud se přišponuje obtoková klapka aby to dávalo větší tlak a tím i výkon,tak zase řj zaznamená že byla překročena horní mez tlaku a omezí výkon natolik že to sotva jede,jak se říká spadne to do nouzáku.

Octávie 81 kW má turbo které je řízeno podtlakem a tam se to reguluje během jízdy neustále,protože tohle turbo má naklápění lopatek a tyto lopatky které jsou ve výfukové části turba usměrňují proudění výfukových plynů tak aby se dosáhlo optimálního tlaku v určitých otáčkách.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 16 pro 2012, 21:19
od Mad_Boxs
Ahoj, to co jsi mi napsal tak to vím. Jen mi neseděl ten regulační proces. To turbo je tedy bez jakékoliv rezervy.
Jak to potom řeší tuneři? Když to turbo nedokáže větší tlak? Pokud mu navalím víc paliva, tak to turbo se potom musí víc roztočit a to mu asi moc dobře dělat nebude. Hmmm.....
Měl jsem možnost se projet s audinou s motorem ACV se stejným turbem ( fizicky jsem ho viděl) a maník k tomu měl naměřenou hodnotu z brzdy 200 ps!!!!

Tak si říkám jak mu to dlouho vydrží.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 16 pro 2012, 23:29
od tdiracing
Tuneři jak říkáš ,tak tam se dává jiné čidlo tlaku a upraví se mapa v řídící jednotce motoru a poladí se obtok,turbo je schopno natlačit víc než je doporučeno výrobcem,zase 200 koní je na tohle turbo na hranici jeho schopností a samozřejmě že se rapidně u takového výkonu snižuje životnost turbíny.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 17 pro 2012, 00:00
od Mad_Boxs
Proto ten můj dotaz. Když vidím výkony na 1,9 TDi tak si říkám na 2,5 TDi by to mělo být úměrné obsahu.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 17 pro 2012, 08:14
od tdiracing
U motorů 1,9 nelze tyto výkony srovnávat,jednak u 5ti válce máš větší sání než u 4 válce a ty výkony u 1,9 jsou dosaženy tím že je tam větší turbo a hlavně není obtokové ale s naklápěním lopatek.

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekNapsal: 17 pro 2012, 16:05
od Mad_Boxs
No jasně. Jednoduchým přepočtem 1.9 ku 2.5 by byl standart výkon 106kW. Je to jako 1.9 - 66kW a 81kW a 2.5 - 75kW a 111kW, taky jiný turba.
Víš přemýšlel jsem o chipu, ale když si to procházím a dávám dokupy jednotlivé informace, tak se na to vy.......taky ten můj drobek už má 420k, tak ho nechám žít a nebudu ho mordovat. Dostává vše co má a chovám se k němu jako k dieslu s turbem, však víš, mluvili jsme spolu.