Stránka 1 z 1

Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 20 říj 2011, 13:18
od Honza-VW
Asi skoro u všech Těček se ozývá.Rád bych se zeptal "někde jsem slyšel že se nechá opravit tzv.repasovat"co je na tom pravdy??Případně od jaké firmy volit náhradní díl nebo ještě lépe koupit originál VW?
A ještě jedna otázka co hrozí laikovi za riziko při výměně,prý se musí povolovat stejně na obou šroubech?Může hrozit že by něco spadlo do motoru??Děkuji předem za info.

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 20 říj 2011, 22:52
od boksty
Zkoušeli jsme jednou repasovat - dát vymezovací podložku- na chvilku dala pokoj ale za chvíli se opět ozvala. Jestli je někdo repasuje nevím. Podle mě je lepší koupit novou a to i s tyčkou. Výměna je celkem jednoduchá ale k jedné matce(k té dole) horší přístup. A do motoru nic nespadne. Jo a matky by se měli povolovat a i utahovat obě najednou (např: o dvě otáčky jednu matku a o dvě otáčky druhou matku a tak pořád dokola něž se povolí nebo dotáhne). Když jsem ji měnil poprvé celkem jsem se u toho nervolal :D

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 21 říj 2011, 20:10
od Petr
..no, mě se trochu neozývala, mě dělala takovej bordel, že jsem ji okamžitě po koupi auta vyměnil a je klid, ..se není čemu divit, stav km= 300000..

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 15 lis 2011, 02:06
od externista
Jak jsem koupil, tak prodávám. Nedělám si nárok, že toto řešení je všelék, a že víc nepokazí než napraví, a proto za něj nenesu zodpovědnost. Objevil jsem ho na jednom blogu kanadského kutila, a pokud má někdo možnost a má "pokusného králíka", kde by to mohl vyzkoušet, budu mu vděčný. Autor uvádí, volně přeloženo: hluk vakuové pumpy je údajně (a jedině) způsoben nedostatečným mazáním tyčky. Tato se tím pádem přidírá, její pohyb vázne a nepohybuje se volně v celé délce dráhy , a tak nestačí dojíždět včas až do krajních poloh, a naráží z jedné strany na vačku , a z druhé strany na funkční část pumpy. Protože nestačí kontinuelně sledovat plynulý tvar vačky, tak od této odskakuje a efekt je, že působí jako kladivo, které tu pumpu rozseká. Správným mazáním, resp. níže popsaným řešením je tyčka podstatně lépe mazána, a životnost pumpy se několikanásobně prodlouží. Mázání tyčky / náhonu vakuové pumpy je od výrobce nedostatečné, konstrukčně nevyřešené, naštěstí je otvor pro vedení tyčky umístěn těsně nad olejovým kanálkem, a tak stačí provrtat malý otvor a tím spojit vedení tyčky s tlakovým kanálem. Otvor musí být velice malý, (průměr neuveden) aby nenastal pokles tlaku , respektive "bypass" oleje pro mazání dalších uložení. Tolik autor. Podotýkám, že onen Kanaďan měl motor ze staré Audiny pětiválce, který adaptoval do T3 Vanagon, ale tvrdí, že hlavy jsou v místě umístění pumpy stejné jako VW v T4. Jsem zde nový, tak nevím, jestli se mi podaří vložit obrázky, pokud ne vložím je znovu až se to naučím.

DSCF3804.JPG

DSCF3806.JPG

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 15 lis 2011, 03:00
od externista
Obrázky se podařilo vložit, a tak budu rád za jakýkoli názor zkušenějších.

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 15 lis 2011, 13:09
od Honza-VW
Zajímavé počtení jsem zvědav co na to řekne někdo kdo se hrabe v motorech.Dík za příspěvek.

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 20 lis 2011, 17:10
od T4 syncro
Když vyndávám vakuovku a po několika otočení matek pořád mají tah pootočím klikovkou,aby se zasunula tyčka a netlačila na pumpu.Při nadaváním ja to jednoduché to si tyčku zasunu a otočím klikovkou aby byla nejvíc zasunutá.

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 22 lis 2011, 07:57
od tdiracing
Přesně tak pane kolego,jak při demontáži tak při montáži vákuové pumpy je potřeba pootočit motorem tak aby tyčka netlačila na přužinu,jinak totiž může dojít k tomu že vákuovka praskne.

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekNapsal: 26 pro 2011, 12:26
od Jarda
Ano motor je potřeba nastavit na " pálení 1 válce" pak je vačka v poloze kdy netlačí na tyčku která ovládá - tlačí na vakuovku.
Kanadská zkušenost je zajímavá. Já osobně bych se trochu bál zasahovat do mazacích kanálů ma hlavě - tedy na konci mazacího okruhu.
Asi to bude muset fakt někdo vyzkoušet.Moje zkušenost a praxe je taková,že vyměním pumpu i zdvihací tyčku a je ticho.POZOR,nevím proč, ale když se vymění jen tyčka nebo jen pumpa bez tyčky kouzlo nefunguje.Ještě pozor na záměnu staršího a novějšího provedení vývěvy - vakuovky.Starší provedení mělo kratší tyčku.Když se povede zkombinovat delší tyčku se starší pumpou praskne v lepším případě vakuovka.
Doporučení: koupit celou sadu najednou,originál je jistota ale i třeba FEBI dodává kompletní sady a díky slevě kterou pro členy klubu poskytuje APM je i cenově dostupná. Jarda