Stránka 1 z 1

Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 16 říj 2011, 18:48
od Mysaqwe
Ahoj, v létě jsme do rodiny pořídili nové (staré) vozítko, je to bazarovka po jednom majiteli v Německu, prý nějaká malá firma, bez servisní knížky..(český bazar, už na na našich značkách). Je to T52,5 TDI 96kw, 2004. Na tachometru 260tis, raději nebudu pátrat po skutečných kilometrech. Poradíte mi prosím někdo, kdy se má co měnit, abych si nezadělal na nějaký malér? Např. vodní pumpa, rozvody... Olej a další náplně jsme zamozřejmě vyměnili hned.

Předesílám, že o autech vím zhruba to, kde má volant a kam se leje nafta, ale víc se do toho raději nehrabu :?

Dík za odpovědi, Myšák

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 18 říj 2011, 06:10
od tdiracing
Myšáku,co si udělal velmi dobře je to že si nechal vyměnit provozní náplně,to je první co by se mělo u vozidla koupené z druhé ruky(bazarovka)udělat.Rozvody u tototo motoru 2,5 TDI se nemění je to poskladé z ozubených kol něco jako v převodovce,i když výrobce neudává interval kdy se má vyměnit vodní pumpa,já doporučuji každých 100 000 až 120 000 km,po ujetí 150 000 km výměna těsnících gumiček na vstřikách,kontrola opotřebení vačky a zdvihátek ventilů(hydroštely),kontrola volnoběžky alternátoru a klimakompresoru,kontrola pravé poloosy,(tisicihran-výstup z převodovky)pokud by to byla verze 4motion tak tam tento problém odpadá.
Na přední nápravě se dost často trha zadní uložení ramene,doporučuji dát z transportera na silnější zátěž které je pevnější a silenblok je po celém svém obvodu vyplněn gumou.Každých 50 000 km vyměň olej v převodovce a v servořízení.

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 22 říj 2011, 11:34
od Mysaqwe
Díky za odpověď, z těch názvů dílů mě jde hlava kolem. Tak to raděj zavolám a objednám se na nějakou preventivní prohlídku, zdá se, že tomu asi rozumíš :D .(Předloni jsem byl s Passatem u Auto Elso, kde mi moc nepomohli, jen ze mě vytáhli kačky :( ) Dá se např. poznat, jestli vodní pumpa už měněná byla, nebo ji mám raději nechat preventivně vyměnit hned? Kolik to tak bude stát?

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 30 pro 2011, 22:11
od Jarda
U auta z Německa bych se osmělil a požádal některý z autorizovaných servisů o prověření historie auta.V Německu dělají servis poměrně slušně a některý věci by jsi mohl dělat zbytečně.Jinak co popsal TDIracing je zkušenost a znalosti z provozu.Já jsem na T5/96kW najel 260 tis km.Všechno co bylo popsáno jsem měnil.Hodně záleží na způsobu jízdy s autem.Chce to citovku a dobrý ucho na nepatřičný zvuky. Jarda

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 05 led 2012, 17:40
od JaM
Taky mám 96kW, proč se kontroluje jen pravá poloosa a ne levá?

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 07 led 2012, 13:12
od Jarda
Levá poloosa je přes kloub přišroubovaná přímo do převodovky.Pravá poloosa je spojená s převodonkou přes prodloužení které je do převodů zasunuto přes tzv.tisícihran.Na tomto spojení vzniká vůle která vede až k protočení prodloužení na tisícihranu z převodovky.
Výrobce reagoval modifikací - prodloužili tisícihran.Další doporučení je namazat tisícihran grafitovou nebo jinou podobnou vazelímou.Ne měděnou pastou. Jarda

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 07 led 2012, 19:43
od johant4
Ne zrovna povedenou záležitostí je také uložení předních tlumičů, tak to radši také zkontrolovat, bouchá to jako bejk.

Re: Servisní úkony- výměny

Nový příspěvekNapsal: 18 říj 2012, 07:22
od JaM
Je nějaký servisní interval i pro servopumpu řízení?
Včera jsem zjistil, že mi cáká olej z víčka nádrže pro servo. Byl jsem překvapen velmi rychlou Tdiracingovou diagnostikou přes telefon, kdy se jen zeptal na barvu oleje :D