Stránka 1 z 2

Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidiči

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 21:41
od JaM
Nejsem "dobrý řidič", ale chci se podělit o zkušenosti z našich silnic a napsat, co mě se v provozu nelíbí:

-Používání výstražných blinkrů při parkování: Když třeba chci zaparkovat do řady aut v jednosměrce, dám blinkr na tu stranu, kam budu zajíždět. Ostatní tedy vědí, co hodlám dělat a mohou mě druhou stranou objet, nebo počkají, až zaparkuju. Pokud dám 4blikačky, dávám tím na vědomí, že zůstávám stát a ostatní mě mají objet. Tuším, že používání 4blikaček pro parkování učí i v některých autoškolách.

-Souběžná jízda ve dvou pruzích a následné zipování do jednoho pruhu: Takhle je to správně, ale v praxi to většinou vypadá tak, že většina řidičů jede v tom průběžném a nehodlá už mezi sebe nikoho pustit. V tom volném, ať už končí, nebo je tam překážka, nebo odbočuje, se až na konec přiřítí pan pospíchálek, agresivně se narve třeba i přes plnou čáru mezi "slušňáky", kteří musí brzdit, zpomalují celou frontu a v důsledku pak všichni jedou krokem. Protože výchova našich řidičů je v tomto směru nemyslitelná(např. v Holandsku běží dopravní výchova mezi reklamami, konkrétně na správné zipování-až na úplném konci pruhu), jezdím tím volnějším, dám včas blinkr, srovnám rychlost s ostatními a snažím se beze změny rychlosti na konci plynule zařadit.

-Rozjíždění fronty aut na semaforech: Z vyprávění o provozu ve Španělsku a Německu vím, že všichni ve frontě na semafor vidí, všichni na oranžovou zařadí a všichni se na zelenou rozjedou. Teprve za křižovatkou si vytvoří rozestupy. Tak přes semafor projede až dvojnásobek aut, jak v ČR. Tady totiž každý čeká, až ten před ním odjede, pak teprve sešlápne spojku....

-Jízda v prostředním pruhu na tří a víceproudé dálnici: O tom se snad ani nemusím rozepisovat... :evil:

-Používání mlhovek když není mlha: Nejvíc mě to se.e, když v noci drobně prší a nemám dokonale vyčištěné brýle. To fakt nic nevidim. Někteří si zvykli mlhovky používat dohromady s parkovačkama místo denního svícení. Podle mého názoru nejen, že mnoho neušetří, ale mlhovky nemají clonu proti oslnění jako klopená světla

-Problikávání, troubení či "kotvy" předjíždějících aut na dálnici: Pokud jedu svých tachometrových 140 a někoho předjíždím, nemá mě kdo co problikávat a následně mě zabrzdit jako Trpišovský. V Německu jsem se setkal s až překvapivou tolerancí řidičů, kteří když z dálky viděli, že budu potřebovat předjet kamion, sami za mnou zpomalili a pustili mě do rychlejšího pruhu, abych nemusel zpomalovat já. Toleruji jak pomalejší auta, tak i ty rychlejší i přesto, že oni třeba zrovna překračují povolenou rychlost. Ale očekávám, že oni budou tolerovat ty, kteří jedou podle předpisů.

Tak, a teď do mě :?
Nebo něco přidejte... :roll:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 21:46
od tdiracing
tyyyy asi ti ten marmeládovej van čípnu aby ses při předjíždění necoural :lol:

P.S.se smažkobednou provedu sotva něco,což takhle dát foukačku-alias turbo

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 21:50
od koblížek
A muj rychlej modrej taky jo????
Ale s JaMem souhlasím..

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:02
od JaM
Hele klídek hoši, já nikam nespěchám :lol:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:05
od koblížek
Taky nemám kam.Mládí v prdeli a do důchodu daleko :lol: :lol:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:14
od tdiracing
Sem Kubo rád že si načal tohle téma,před dva dny jsme s klukama viděli nehodu na R7,převrácená cisterna asi tak hodinu záchranáři bojovali o život řidiče cisterny,bouhžel tento boj prohráli.Nevím přesně co se tam stalo a proč cisterna dopadla tak jak dopadla,ale v tomto úseku je zákaz předjíždění a nutno říci že 60% řidiču ho vůbec nerespektuje.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:25
od trcek
No ona hlavne ta vase dalnice tam je trosku rozskakana a s nakladakem tam je to trosku zazitek, kor kdyz jedes tech povolenych 80, 90 z kopce...

Jinak souhlas s Kubou...

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:30
od JaM
Mě ale nezajímá váš souhlas, ale další zkušenosti a případně nápady, jak proti nešvarům bojovat, nebo jak se chovat k agresivním pirátům :mrgreen:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:32
od tdiracing
Jak chceš bojovat proti hlouposti? To se nedá

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:36
od JaM
:cry:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 03 lis 2011, 22:45
od trcek
Tak pridam jednu tu a to ze kdyz nekdo prijede ke kruhaci a misto aby ho rychle projel (kvuli tomu jsou postavene) tak radeji zastavi ikdyby to stihl a da prednost, z toho bych bl...

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 04 lis 2011, 01:01
od JaM
Jo, ještě jedna, pražská specialita: Blokování křižovatek. Pokud si nejsem jistý, že na svoji zelenou křižovatkou projedu a v případném štrůdlu zastavím až za ní, do křižovatky vůbec nevjíždím. To samé platí i když jsem na hlavní a projíždím křižovatkou bez světelné signalizace. Někteří za mnou se mohou po...t. Já se zas můžu po..., když dostanu zelenou, ale jet do volné ulice nemůžu, protože někdo nestihl opustit křižovatku a stojí mi napříč před autem.A když jim ukazuju, že si maj couvnout tak "nechápou" a ukazujou před sebe, jako že tam není místo a že za to nemůžou :evil: V tu chvíli mám chuť si pořídit tank, nebo monster truck . Jen díky tomuto vznikají všeobecné kolapsy v dopravních špičkách. To pak stačí takhle zacpat jednu křižovatku v centru, lidi to začnou objíždět jinudy a za chvilku stojí v patové situaci celá Praha :roll:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 04 lis 2011, 01:23
od Jakub T4
trcek píše:Tak pridam jednu tu a to ze kdyz nekdo prijede ke kruhaci a misto aby ho rychle projel (kvuli tomu jsou postavene) tak radeji zastavi ikdyby to stihl a da prednost, z toho bych bl...



svatá pravda a je i mnohem hůř na kruháku v dejvicích , to je občas na palici co tam někteří předvádějí :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 04 lis 2011, 10:50
od Honza-VW
Tak jsem to tady pročetl co nám píše kolega JaM.Víš o no je to hlavně o tom že málo lidí zná vyhlášku,takovej ještě jeden příklad značka 50km/hod.všichni jedou padesát projede se křižovatkou a všichni stále jedou padesát když je začnu předjíždět tak koukají to je on silniční pirát.Protože oni nevědí že za křižovatkou ta padesátka už neplatí a můžou jet 90. :roll:
Jezdil jsem hodně dlouho do Německa a dálnice a chováni na nich to se musí zažít prostě super,super a super.No a přijel jsem do Čech a málem jsem to na dálnici rozsekal zviklej na Němce tak tady to u nás neplatilo.Jinak mimo dálnice je to slabota největší šou je pozorovat Němce u čerpací stanice,to vám řeknu to je kabaret.
Naše dálnice,no vyblikávání z levého jízdního pruhu.Teda myslete si o mně co chcete ale já to dělám taky :oops: ale za předpokladu že jedu v levém pruhu a v pravém pruhu jedou vozidla ve značné vzdálenosti od sebe a vozidlo jedoucí přede mnou se může zařadit podotýkám BEZPEČNĚ zařadit mezi ně.Rozhodně to nedělám když vozidlo předjíždí třeba 3x kamion a nemá se kam zařadit.No a na konec vysvětlení vyhláška hovoří jasně jezdí se vpravo a levý pruh je jen pro předjetí pomalejších vozidel tzn.že po předjetí se vrátím do svého pruhu.Nepodjíždím je zprava neb je to vyhláškou zakázané.
Zip na našich silnicích neexistuje,zrovna včera večer se vracím s kamionem po D11 směr H.Králové a u sjezdu na Lysou nad Labem kolona nájezd do zúžení a stažení do protisměru.To vše žádná havarie nic.Najednou neřešitelná dopravní situace.Styl zip nikdo neumí používat.
No a co dělat s blbci na silnici já ustupuji chci dojet každý den domů a né se nechat zabít nějakým hovadem.Jak už to bývá ty válíš ve škarpě a on si ujede a pomoc si jak umíš.
Přeji všem aby ve zdraví a pohodě vždy za každých okolností dojely.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 04 lis 2011, 22:12
od JaM
Jo vyblikávání... tak to já vyjímečně dělám taky. Nejčastěji v prostředním pruhu. A nebo, když se někdo po předjetí "zapomene" vrátit do pravého :oops: Samozřejmě, jak píšeš, jen když se má kam bezpečně zařadit ;)

No a co se týče mlhovkářů, mám teorii, že jsou tři druhy: 1, ti co zapomenou, že si je do ranní mlhy zapnuli a pak už s nimi svítí pořád, 2, ti co si myslí, že by měli líp vidět a být lépe viděni a vůbec netuší, že jsou nějaká pravidla, kdy se mlhovky smí a kdy musí použít. 3.skupina pak pravidla nejspíš tuší, ale protože jsou králi silnic, svítěj všim co maj. Jako obranu zkouším problikat mlhovkama a upozornit blinkrama, že je něco v nepořádku. Na tu první skupinu to většinou zabere a zhasnou, na ostatní ne

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 05 lis 2011, 08:10
od Honza-VW
Jo mlhovkáři to je zvláštní druh všechny 3druhy trestám nekompromisně dálkovýma světly.Speciálně pro ně jsem osadil hlavní dálkové a přídavné dálkové novejma žárovkami Osram 12V klasika ale mají větší svítivost +90 na víc.Na mlhovkáře jsem vysazený jen škoda že to policie nepostihuje razantněji,přitom vyhláška hovoří jasně.Ještě takovou maličkost když jede více aut a mezi nimi s mlhovkami kašlu na něj ty ostatní za to nemůžou že s nima jede blbeček na mlhovky.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 17 lis 2011, 23:30
od JaM
Tohle sem sice moc nepatří, ale víte, že většina pražských (i momopražských-samozřejmě) světelných křižovatek je řízena automaticky, na základě údajů z čidel pod vozovkou. Ty jsou většinou vidět jako na koso položený obdélník vyříznutý v povrchu a zalitý asfaltem, jeden těsně před křižovatkou a jeden bývá v každém jízdním pruhu tak 10-20m před křižovatkou.
Zjistil jsem, že pokud přejedu ten dále od křižovatky, ale na červenou nedojedu až k tomu před čarou, nerozsvítí se mi zelená, nebo to trvá déle (než to pustí třeba auta z protisměru. To ale neplatí v nočním provozu, kdy je celá křižovaka za všech směrů červená a když odněkud přijede auto, už první senzor mu rozsvítí zelenou.
Samozřejmě že každá křižovatka bude mít jinou úpravu v závislosti na provozu a synchronizaci s ostatními světly

Víte někdo víc o tomto řízení, jak se to programuje a tak?
Já mám např. vyzkoušeno na křižovatce Vypich P6, že pokud se od Bílé hory na odbočení vlevo na Petřiny postavím na první senzor,pokud na tom druhém čeká jedno auto křižovatka nás pustí dříve(myslí si, že čeká víc aut), jinak čeká třeba přes dva cykly rovného směru, než dá zelenou i těm na odbočení... Jednou jsem tam stál druhý za paní, která si nechala odstup, aby dobře viděla na světla, ale nedojela nad senzor. Stáli jsme tam jak trotli asi 5 minut... pak jsem použil klakson a donutil ji popojet a hned byla zelená :mrgreen:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 13 pro 2011, 23:06
od JaM
Jedna malá příhoda z mlhy: Jedeme z Neratovic malým Swištěm (Suzuki), noc, mlha, dohlednost tak 20m. Dojel nás kamion, pověsil se 2m za nás s mlhovkami a já musel zastavit, protože jsem neviděl už vůbec nic. No a kamion se bál nás v tak husté mlze předjet.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 22 pro 2011, 13:09
od Fuji
Jo mlhovkáře už moc neřeším protože to nemá cenu. Jednou jsem jel za paní co měla v šeru a za slabého mžení mlhovku. Tak jsem ji párkrát vyblikal když to nepobrala tak jsem ji radši předjel, bliknul na ní mlhovkou aby si to uvědomila a za odměnu mi tam naprala dálkový :D

Pak jízda na dálnici to je taky kapitola sama o sobě. 3 proudá dálnice, v pravým pruhu nakdo ale prostřední narvanej, a pak se každej divý že se najde i takovej kterej je vezme z leva.

Pak taky pouštění rychlejších aut. Když neospícham a vydím dostatečně daleko tak klidně najedu do odstavnýho a pustím rychlejší auto ale to taky moc lidí nedělá. A poděkovat vystražnejma ? Tak to už musí bejt :D

Jinak co jsem si všimnul tak se pomalu vytrácí to že lidi blikaj když je v protisměru hlídka pomahačů a chráničů. Ja blikám stale a myslím si že už jsem pár lidem ušetřil pár bodíků a korun, ale nějak se mi to mo nevrací.

S těma kruháčema taky. Dost lidí sy myslí že jsou n hlavní i když tam někdo jede. Už se mi to taky párkrát stalo že jsem zabrzdil těsně před tím co my tam vjel a čeho jsem se dočkal ? Toho že si začal klepat na čelo jestli já jsem normální.

Už mě to docela unavuje předvídat a přemýšlet za ostatní. Nejhorší je to když jedu s cisternovou Avii naloženou 4000litrů nafty. Tak pak člověk kouká na každou vedlejší jestli to auto co tak přijíždí, zastaví nebo ne.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 07 úno 2012, 23:23
od JaM
tohle píšou na UAMK: Oslnění, stejně jako snaha předjet a ujet takovému vozidlu, může vést k nebezpečným situacím. Podle britské pojišťovací společnosti Swiftcover zaviní nevhodné použití mlhovek až dva miliony krizových situací ročně. Ale nejen to. Tak nebo jinak jsou podle této společnosti spoluviníky celkem 300 000 nehod v Británii opět nevhodně použité mlhovky. Šokující je, že až 14 % mladých řidičů rozsvítí mlhová světla jen proto, že to prý vypadá dobře.

I když o podobném průzkumu v Čechách nevíme, je zjevné, že tento nešvar známe i z českých silnic, a jejich následky mohou být naprosto stejné jako v Británii – oslnění a nehoda. Pamatujme na to všichni.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 15 bře 2012, 13:55
od JaM
Další rady z UAMK:
Britský výzkum dopravního institutu kromě jiného potvrdil pravdu, která se bohužel příliš nahlas nevyslovuje – zásadnější snížení exhalací škodlivých látek do ovzduší by se v automobilovém provozu projevila už díky jedinému kroku. Plynulosti dopravy. Ta je přesto neoprávněně stále jakýmsi druhořadým tématem.

Přitom jde v celé řadě případů jen o dodržování běžných a povinných pravidel silničního provozu. Přirozeně, že prvním krokem je samotná plynulá jízda. Dobrým příkladem může být jízda po Jižní spojce v Praze, kde v místech zúžení jede plynuleji a rychleji obvykle pravý jízdní pruh, kde jsou nákladní vozy a kamiony, které dělají maximum proto, aby nemusely zcela zastavovat a naopak plynule pokračovaly v jízdě. Naproti tomu levý pruh, kdy se osobní vozy rychle rozjedou, aby pak brzdily a znovu se rozjížděly, nepřispívá plynulosti. Ani samotnému vozidlu a jeho spotřebě, opotřebení brzd, zvýšení exhalací, stejně jako roste nebezpečí havárie. Podobně lze hovořit i o plynulosti jízdy po dálnici.
S tímto pravidlem úzce souvisí dodržování pravidla jízdy vpravo. Fakt, že vždy a všichni necháváme rychlejší levý jízdní pruh volný, aby ti rychlejší nemuseli brzdit, není zdaleka realitou. Přitom i předpisy hovoří o povinnosti jízdy vpravo.
Dalším, jen těžko v praxi realizovatelným opatřením je pravidlo zipu. Stále se odehrávají na silnicích stejné situace – většina vozidel je v koloně vpravo a vozidla vlevo pravá kolona nechce „pustit“. Vše se neúměrně prodlužuje.
Plynulosti dopravy velmi napomáhá ohleduplnost řidičů, stejně jako sledování provozu. Jakmile trvale sledujete provoz, jak před sebou, tak i pomocí zpětných zrcátek vzadu, jedete plynuleji. Vidíte včas překážku atd. Opačně, nesoustředěný řidič se opožděně rozjíždí, často brzdí.
V posledním případě existuje pro „brzdiče“ dobrá rada – pokuste se jezdit, jako by váš vůz neměl brzdy. Tedy včas podřadit na nižší rychlost, nechat brzdit motor, při dojíždění vyřadit a nechat vůz plynule dojet a podobně. Nejen, že tak ušetříte pohonné hmoty, ale také přispějete k plynulosti dopravy.
A ta, jak jsme řekli již v úvodu, může ovlivnit kvalitu ovzduší mnohem razantněji než všechny restriktivní opatření. Takže – jezděte plynule.

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 15 bře 2012, 14:58
od Honza-VW
Pěkně napsané ale je to marný,je to marný,je to marný. :mrgreen:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 18 bře 2012, 14:13
od t4syncro
..nevím,kam s tím,tak třeba sem.Včera se po D2 okolo Břeclavi normálně procházel borec..objevil se jako bod na horizontu,všiml jsem si ho,tak jsem čekal na mostě,až přijde ke mě.Když byl asi 200 metrů ode mě,dívám se,krajnicí,kde on to šmáruje z leva do prava,jede cestářské oranžové Iveco valník,říkám si,aspoň ho uklidí,ať není průser..omyl,objeli ho pomalým pruhem,borec mě podešel a pokračoval až zase zmizel za horizontem....Taky dobrý... :roll:

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 15 čer 2012, 10:12
od JaM
Jak jsem dříve neměl rád některé motorkáře s agresivní jízdou, dnes je mi šumák, jestli se zrakvěj. Naučil jsem se tolerovat jejich rychlejší jízdu, když jsou daleko přede mnou, už mě v podstatě nemůžou ohrozit. Ač sám na motorce nejezdím páč se toho bojím, jednostopařům vždy, pokud je včas zahlédnu a provoz to umožňuje, uhýbám na stranu a nechám je jet před sebou. Oni totiž přes naše krabičky nevidí, zvlášť když máme zatmavená skla. Proto je pro ně určitě příjemnější jet za poloautem, přes které vidí vrchem,než za Tčkem :D

Re: Řidičské nešvary, aneb jak dobří a tolerantní jsme řidič

Nový příspěvekNapsal: 16 čer 2012, 09:57
od Honza-VW
Ano je to tak,také si je pouštím před sebe.Je lepší je mít před sebou než za sebou nemám to rád.A propó dáte si ledvinky,plíčky,srdíčko,jatýrka ................................. :mrgreen: :mrgreen: