Nejsem "dobrý řidič", ale chci se podělit o zkušenosti z našich silnic a napsat, co mě se v provozu nelíbí:
-Používání výstražných blinkrů při parkování: Když třeba chci zaparkovat do řady aut v jednosměrce, dám blinkr na tu stranu, kam budu zajíždět. Ostatní tedy vědí, co hodlám dělat a mohou mě druhou stranou objet, nebo počkají, až zaparkuju. Pokud dám 4blikačky, dávám tím na vědomí, že zůstávám stát a ostatní mě mají objet. Tuším, že používání 4blikaček pro parkování učí i v některých autoškolách.
-Souběžná jízda ve dvou pruzích a následné zipování do jednoho pruhu: Takhle je to správně, ale v praxi to většinou vypadá tak, že většina řidičů jede v tom průběžném a nehodlá už mezi sebe nikoho pustit. V tom volném, ať už končí, nebo je tam překážka, nebo odbočuje, se až na konec přiřítí pan pospíchálek, agresivně se narve třeba i přes plnou čáru mezi "slušňáky", kteří musí brzdit, zpomalují celou frontu a v důsledku pak všichni jedou krokem. Protože výchova našich řidičů je v tomto směru nemyslitelná(např. v Holandsku běží dopravní výchova mezi reklamami, konkrétně na správné zipování-až na úplném konci pruhu), jezdím tím volnějším, dám včas blinkr, srovnám rychlost s ostatními a snažím se beze změny rychlosti na konci plynule zařadit.
-Rozjíždění fronty aut na semaforech: Z vyprávění o provozu ve Španělsku a Německu vím, že všichni ve frontě na semafor vidí, všichni na oranžovou zařadí a všichni se na zelenou rozjedou. Teprve za křižovatkou si vytvoří rozestupy. Tak přes semafor projede až dvojnásobek aut, jak v ČR. Tady totiž každý čeká, až ten před ním odjede, pak teprve sešlápne spojku....
-Jízda v prostředním pruhu na tří a víceproudé dálnici: O tom se snad ani nemusím rozepisovat...
-Používání mlhovek když není mlha: Nejvíc mě to se.e, když v noci drobně prší a nemám dokonale vyčištěné brýle. To fakt nic nevidim. Někteří si zvykli mlhovky používat dohromady s parkovačkama místo denního svícení. Podle mého názoru nejen, že mnoho neušetří, ale mlhovky nemají clonu proti oslnění jako klopená světla
-Problikávání, troubení či "kotvy" předjíždějících aut na dálnici: Pokud jedu svých tachometrových 140 a někoho předjíždím, nemá mě kdo co problikávat a následně mě zabrzdit jako Trpišovský. V Německu jsem se setkal s až překvapivou tolerancí řidičů, kteří když z dálky viděli, že budu potřebovat předjet kamion, sami za mnou zpomalili a pustili mě do rychlejšího pruhu, abych nemusel zpomalovat já. Toleruji jak pomalejší auta, tak i ty rychlejší i přesto, že oni třeba zrovna překračují povolenou rychlost. Ale očekávám, že oni budou tolerovat ty, kteří jedou podle předpisů.
Tak, a teď do mě
Nebo něco přidejte...