Stránka 1 z 1

Přestavba na olej

Nový příspěvekNapsal: 14 říj 2011, 20:27
od pilda
Zdravím všechny přítomné,
rád bych se zeptal, zda máte někdo osobní zkušenost s přestavbou a následnou jízdou na rostlinný olej. Přečetl jsem o tom už poměrně dost, ale neznám nikoho, kdo to opravdu používá. Tak bych to, pokud možno, rád okouknul a poslechl si názor přímých uživatelů, abych se mohl rozhodnout, jestli do toho jít nebo ne.

čerpal jsem např. z:
http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9
http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
http://www.enviweb.cz/clanek/obecne/590 ... ni-kvality
http://jarmilka.s.cz/RO/europecon_repka.pdf

Konverzní sady:
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/konverze ... lej/2.html

Je o tom spoustu informací, ale mně jde o konkrétní zkušenosti konkrétního uživatele.

Dík moc!
pilda

Re: Přestavba na olej

Nový příspěvekNapsal: 15 říj 2011, 08:21
od trcek
dnes už většinou je ta cena rostlinného oleje skoro na ceně nafty nebo bionafty tak je otázka jestli se ti to vyplatí finančně. Mám známého co ma opel vectra a jezdí na takovou směs, použity rostlinný olej, trošku nafty a vyjety olej a jezdí mu to. Akorát mění každý rok čerpadlo a vstřiky :-)

Re: Přestavba na olej

Nový příspěvekNapsal: 18 říj 2011, 22:51
od pilda
Díky za reakci,

je fakt, že dnes cena oleje, spec. v obchodech, někdy i cenu nafty převyšuje :-(, ale olej je možno koupit ve velkém, přímo v lisovnách, nebo od firem, které přefiltrovávají použité oleje např. z restaurací, či filtrovat doma (ale to je další, sice ne hrozná, investice)
Konkrétní nabídka: http://www.autonaolej.cz/sluzby-autonao ... oleje.html
Jak jsem psal v prvním příspěvku, rád bych znal někoho, kdo to provozuje na těch konverzních sadách. Dělat mixy nafty a vyjetejch olejů, to fakt ne - brrrrrrrrrr :-D
Díky p.

Re: Přestavba na olej

Nový příspěvekNapsal: 20 říj 2011, 07:24
od tdiracing
Teda viděl sem jezdit naftovou feldu na filtrovaný vyjetý olej,pán jezdil 3 roky a měsíčně najel tak 10 000 km,pak to prodal tak že další osud auta nevím.

Re: Přestavba na olej

Nový příspěvekNapsal: 16 lis 2011, 23:37
od externista
Dojížděl jsem dlouhá leta do Škodovky v Boleslavi, celkem 130 km denně. Aby to nelezlo moc do peněz, koupil jsem si Fiestu 1,8 D. Jezdil jsem do 5 l/100km, v letě méně. Ale i tak to lezlo do peněz. Tak jsem si vzpoměl, že pan Diesel rozeběhl svůj první motor ne na naftu, ale na olej z buráků, a začal jsem přilévat rostlinný olej. Nejdříve nepatrně cca 2% , pak už více než polovinu, a stále se nic nedělo. Když jsem s tím začal, Fiesta měla natočeno asi 100 T km, když jsem končil tak měla skoro 300 T. Žádné úpravy. Samozřejmě že jsem míchal jenom v letě, resp. od cca + 5° C venkovní teploty. V zimě jsem si netroufl, neměřil jsem ani viskozitu, ani cetanové číslo, tak abych nezůstal viset na trase. Skončilo to tím, že už méně ochotně startovala, dlouho kouřila než se ohřála, ale pořád jezdila jak vzteklá. Ve Škodovce jsme zkoušeli všechno možné, ale pokud vím na rostlinný olej nebyl žádný projekt založen, alespoň u nás na hale, kde se ověřovala předseriová výroba, se nic takového neobjevilo Tak se toho chopila jakási skupina polodobrovolníků, vyšel o tom i článek, kde to popisovali co udělali a jak se to chová v Octavii, a víc jsem o nich neslyšel. Fiestu i dnes občas natočím, kouří jak dýmovnice, umí jít i na tři válce, ale už nepátrám, jestli je to stářím, či důsledky "aditivů". Na toto thema jsem postupně přečetl několik zpráv u nás jakož i různé "Versuchsberichte" na intranetu VW, ale pro našince bych doporučoval http://www.t4-wiki.de/wiki/Pflanzen%C3% ... bau_AAB%29. Je zde přesný popis přestavby AAB s fotografiemi. Je to celkem sofistikované, ale od soukromníka, a proto je tam i disclaimer, který raději doslovně kopíruji: "Dieses Tutorial zeigt, wie ich den Umbau vorgenommen habe. Ich übernehme keinerlei Haftung für Schäden, die sich aus bei Nachbau ergeben. Der Umbau ist für Saugdiesel gedacht." ( Tento návod popisuje, jak jsem provedl přestavbu. Nepřejímám žádnou zodpovědnost za škody, které z dostavby vzniknou. Tato přestavba je zamýšlena pro atmosferický diesel ) . Z textu v článku m. j. vyplývá, že v Německu existují firmy, které pro tuto přestavbu dodávají sady. (Slovo Poel, které ve slovníku nenajdete, je zkratka pro Pflanzenöl, rostlinný olej ).