Tlak turba TDi ACV

Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 08 pro 2012, 17:40

Tak jsem se zase trochu hrabal ve VAGu a zjistil jsem, že mi obtok na turbu N75ka nereguluje tlak, jen při max.otáčkách si někdy povolí.
Jak to tedy je? To turbo je tak slabý, že jede až do max, nebo to už má regulovat dříve.
Nemám s čím porovnat, tak se ptám tady. Celou dobu je tlak mírně pod požadovanou hodnotou. Tlakový snímač ukazuje správně, poměřeno s ručkovým manometrem. Váha je OK. Egr OFF.
Porovnávám to s neporovnatelným a to s octávkou1, ta má naklápěci lopatky, ale tam to reguluje po celou dobu.
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 10 pro 2012, 22:01

To opravdu nikdo neví?
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod boksty » 11 pro 2012, 19:37

a bylo to zkoušeno když jsi s tím autem jel? nebo jsi to zkoušel na volnoběh?
Uživatelský avatar
boksty
 
Příspěvky: 9
Registrován: 19 zář 2011, 20:55

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 11 pro 2012, 23:34

Testováno za jízdy s pomocníkem v plném zátahu proti mírnému kopci.
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod boksty » 13 pro 2012, 22:45

promin ale asi jsem to z toho nepochopil.... Zjišťoval jsi přes vaga v měřených hodnotách, a zjistil jsi že to turbo netlačí jak by mělo? A auto jede nebo padá do nouzáku?
Uživatelský avatar
boksty
 
Příspěvky: 9
Registrován: 19 zář 2011, 20:55

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 13 pro 2012, 23:21

Auto jede asi normálně, žádnej nouzák, 160 taky dá, 7.2L na 100.
S tím problém nemám. Jen si říkám, jestli by to nemělo jet ještě o něco líp, když to turbo jede vlastně asi na 90%.
Proto se ptám, jak má tlačit, spíše jak má regulovat. Jestli to na jiných reguluje, nebo to je normálni stav, že N75 nereguje, ale jen omezí nějaké maximum.
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod pavouk » 14 pro 2012, 02:00

Nejsem si na 100% jistí ale mám dojem že u ACVčka to jen reguluje aby nedošlo k překročení maximálního tlaku tudíž by to mělo být takhle v pořádku.
Kůň je nebezpečný zezadu beran zepředu ale BLBEC ze všech stran.
Uživatelský avatar
pavouk
 
Příspěvky: 127
Registrován: 22 zář 2011, 22:59
Bydliště: Vinařice

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod tdiracing » 16 pro 2012, 19:03

Mad_Boxs:To co popisuješ je normální stav a vše ti pracuje tak jak má,u motorů 65 kW a 75 kW,je turbo které je řízeno tlakem a turbo má tzv.obtok,to znamená že ve výfukové části turba je klapka která po dosažení určitého tlaku upustí tlak z turba do výfuku a tak "omezí" výkon.Tak že tam musí být určitá tlaková rezerva.Pokud se přišponuje obtoková klapka aby to dávalo větší tlak a tím i výkon,tak zase řj zaznamená že byla překročena horní mez tlaku a omezí výkon natolik že to sotva jede,jak se říká spadne to do nouzáku.

Octávie 81 kW má turbo které je řízeno podtlakem a tam se to reguluje během jízdy neustále,protože tohle turbo má naklápění lopatek a tyto lopatky které jsou ve výfukové části turba usměrňují proudění výfukových plynů tak aby se dosáhlo optimálního tlaku v určitých otáčkách.
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
www.transportercentrum.cz
Tel:736 53 86 86
Uživatelský avatar
tdiracing
 
Příspěvky: 296
Registrován: 19 zář 2011, 21:45
Bydliště: Slaný

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 16 pro 2012, 21:19

Ahoj, to co jsi mi napsal tak to vím. Jen mi neseděl ten regulační proces. To turbo je tedy bez jakékoliv rezervy.
Jak to potom řeší tuneři? Když to turbo nedokáže větší tlak? Pokud mu navalím víc paliva, tak to turbo se potom musí víc roztočit a to mu asi moc dobře dělat nebude. Hmmm.....
Měl jsem možnost se projet s audinou s motorem ACV se stejným turbem ( fizicky jsem ho viděl) a maník k tomu měl naměřenou hodnotu z brzdy 200 ps!!!!

Tak si říkám jak mu to dlouho vydrží.
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod tdiracing » 16 pro 2012, 23:29

Tuneři jak říkáš ,tak tam se dává jiné čidlo tlaku a upraví se mapa v řídící jednotce motoru a poladí se obtok,turbo je schopno natlačit víc než je doporučeno výrobcem,zase 200 koní je na tohle turbo na hranici jeho schopností a samozřejmě že se rapidně u takového výkonu snižuje životnost turbíny.
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
www.transportercentrum.cz
Tel:736 53 86 86
Uživatelský avatar
tdiracing
 
Příspěvky: 296
Registrován: 19 zář 2011, 21:45
Bydliště: Slaný

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 17 pro 2012, 00:00

Proto ten můj dotaz. Když vidím výkony na 1,9 TDi tak si říkám na 2,5 TDi by to mělo být úměrné obsahu.
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod tdiracing » 17 pro 2012, 08:14

U motorů 1,9 nelze tyto výkony srovnávat,jednak u 5ti válce máš větší sání než u 4 válce a ty výkony u 1,9 jsou dosaženy tím že je tam větší turbo a hlavně není obtokové ale s naklápěním lopatek.
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
www.transportercentrum.cz
Tel:736 53 86 86
Uživatelský avatar
tdiracing
 
Příspěvky: 296
Registrován: 19 zář 2011, 21:45
Bydliště: Slaný

Re: Tlak turba TDi ACV

Nový příspěvekod Mad_Boxs » 17 pro 2012, 16:05

No jasně. Jednoduchým přepočtem 1.9 ku 2.5 by byl standart výkon 106kW. Je to jako 1.9 - 66kW a 81kW a 2.5 - 75kW a 111kW, taky jiný turba.
Víš přemýšlel jsem o chipu, ale když si to procházím a dávám dokupy jednotlivé informace, tak se na to vy.......taky ten můj drobek už má 420k, tak ho nechám žít a nebudu ho mordovat. Dostává vše co má a chovám se k němu jako k dieslu s turbem, však víš, mluvili jsme spolu.
T4 2.5 TDi
Mad_Boxs
 
Příspěvky: 39
Registrován: 19 dub 2012, 14:43


Zpět na T4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron