špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod kikin » 13 úno 2012, 11:31

Prosím o radu,
vyměnil jsem autobaterii, startér, stále motor točí jako by byla vybitá baterie a odběry žádné nemám, nevíte někdo co s tím???
Díky ...
kikin
 
Příspěvky: 3
Registrován: 13 úno 2012, 11:12

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod pavouk » 13 úno 2012, 14:01

Očistit a pořádně dotáhnout kostřící místa je to dost častý zádrhel samozřejmě může být problém i někde jinde ale tohle je první věc kterou bych zkontroloval.
Kůň je nebezpečný zezadu beran zepředu ale BLBEC ze všech stran.
Uživatelský avatar
pavouk
 
Příspěvky: 127
Registrován: 22 zář 2011, 22:59
Bydliště: Vinařice

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod kikin » 13 úno 2012, 14:39

Díky za info,
vše jsem již zkoušel, i natahat nové přívody ( plus i mínus), ale bohužel stále nic, nevíte, zda to nemůže být špatně nastavenými rozvody????
Pokud se podaří nastartovat, chytá celý den dobře.
kikin
 
Příspěvky: 3
Registrován: 13 úno 2012, 11:12

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod pavouk » 13 úno 2012, 15:11

Pak by mohl být ještě problém v předvstřiku případně nastavení množství nafty samozřejmě předpokládám že žhavící svíčky jsou zkontrolované a v pořádku.
Kůň je nebezpečný zezadu beran zepředu ale BLBEC ze všech stran.
Uživatelský avatar
pavouk
 
Příspěvky: 127
Registrován: 22 zář 2011, 22:59
Bydliště: Vinařice

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod pavouk » 13 úno 2012, 15:15

Jinak pokud to nemáš moc z ruky doporučoval bych domluvit se s Tomášem (tdiracing) a zastavit se na dílně přeci jen přes zprávy se takovéhle závady ne zrovna ideálně opravují.
Kůň je nebezpečný zezadu beran zepředu ale BLBEC ze všech stran.
Uživatelský avatar
pavouk
 
Příspěvky: 127
Registrován: 22 zář 2011, 22:59
Bydliště: Vinařice

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod tdiracing » 14 úno 2012, 19:20

No tak to se opravdu takhle špatně radí,chybiček může být víc ale vypadá to že máš špatně nastavený předvstřik a nebo rozvody,zavolej a problém vyřešíme
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
www.transportercentrum.cz
Tel:736 53 86 86
Uživatelský avatar
tdiracing
 
Příspěvky: 296
Registrován: 19 zář 2011, 21:45
Bydliště: Slaný

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod kikin » 16 úno 2012, 10:25

Děkuji,
večer tak kolem šesté zavolám, pokud by to šlo...
kikin
 
Příspěvky: 3
Registrován: 13 úno 2012, 11:12

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod tdiracing » 16 úno 2012, 18:22

Jasně že se to hodí zavolej a vyřešíme tvůj problém
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
www.transportercentrum.cz
Tel:736 53 86 86
Uživatelský avatar
tdiracing
 
Příspěvky: 296
Registrován: 19 zář 2011, 21:45
Bydliště: Slaný

Re: špatné strarty u 2,5 TDi 75 KW

Nový příspěvekod externista » 28 srp 2014, 01:16

Jestli je baterie OK, starter OK, silový kabel nemá svod na kostru, atd atd, a starter přesto líně točí jako při vybité baterii, přičemž motor je mechanicky v pořádku , to znamená klade přiměřený mech. odpor, to znamená není přidřený, pak je třeba změřit úbytky napětí na kompletním silovém elektrickém obvodu. To znamená, jaké skutečné napětí se vlastně objeví na spotřebiči, v tomto případě starteru. Diesel potřebuje pořádný "Schwung", česky švunk, neboli rychlý moment hybnosti. Při pomalém otáčení se kompresní teplo stačí rozptýlit do pístu, do stěn válců, atd, prostě komprimovaný vzduch se neohřeje na potřebnou teplotu, navíc při pomalém kompresním pohybu pístu má vzduch víc času uniknout, t. j. profouknout netěstnostmi pístu a kroužků pod píst do karteru, a studený motor nechytne. Pokud není potřebný měřák ( stačí citlivější voltmetr) k dispozici, pak existuje ještě hrubá orientační metoda, a sice startovat nepřetržitě několik vteřin, a pak rychle ošahat jednotlivé spoje (kabelové svorky na baterii, spoj na starteru, atd.) Který bod bude rozpálený, horký, tak ten je špatný, to znamená má velký přechodový odpor, a ten je potřeba odstranit, to je očistit, rep. odrezit, přitáhnout, znovu naletovat, dle potřeby. Je-li ale starter už napálený, to znamená izolace již částečně zuhelnatělá a tedy částečně vodivá, to se nechá zjistit megmetem, maximálně ale 500 Volt, silnější už by mohl ublížit, to je způsobit průraz. Izolační odpor by neměl klesnout pod jeden Megaohm.

Pokud dojde ale k mezizávitovému zkratu, ( nejčastěji na kotvě), pak oprava, t.j. převíjení, imregnace (nejlépe aralditem ve vakuu) atd vyjde dráž než nová kotva. Tento zkrat se pozná velice jednoduše, kotvou se pomalu otáčí, do příslušných lamel komutátoru se pouští slabý proud, a páskem z tenkého plíšku se pojíždí po kotvě. Ta nesmí "lepit", to je magneticky přitahovat pásek. Ještě před tímto měřením je ale třeba vyčistit (proškrábmout) mezery v komutátoru, aby se vyloučil mezilamelový zkrat. Pokud má ale kotva zkrat na kostru, a izolace není provedena papírky, ale fluidizací, tak pak je nellepší takovou kotvu rovnou vyhodit.

Statorové vinutí se nechá vyměnit snadněji, stačí povolit šrouby u pólových nástavců, mám pocit že se kdysi toto vinutí prodávalo, pokud bývávalo z mědi i jako náhradní díl. Dnešní vinutí (z hliníku) se totiž už nenechá tak snadno zaletovat, ve výrobě se svařovalo ultrazvukem. Dnes se ale místo tohoto vinutí často používají ferrity, čímž se sice ušetří pracnost a náklady ve výrobě, ale ze ss motoru se seriovým zapojením se vlastně stane motor něco jako derivační (to je zapojení jako u dynama), ale spíše motor s cizím buzením. To znamená záběrový moment a trakční charakteristika seriového motoru jsou ztraceny.

Toto všechno píši pouze informativně, pro "koumáky" a nadšence. Tyto opravy už vyžadují jisté dílenské zařízení, a zkušenosti. Autoelektrikáři už budou vědět. I když ....Já jsem ještě stará škola, kdy se nic nesehnalo a proto se všechno opravovalo. Já jsem kdysi opravoval svým známým i volnoběžky, protože nové byly sice laciné, (60 Kčs), ale prostě nebyly. Dnes se vše už jen vyhazuje a nahrazuje zlodějsky předraženými náhradními díly.
Multivan 111 kW
Transporter 2,4D
BMW 330D
Neexistují hloupé otázky. Existovat mohou pouze hloupé odpovědi. Jediná hloupá otázka je ta nevyslovená. (The only stupid question is the one not asked )
externista
 
Příspěvky: 20
Registrován: 15 lis 2011, 00:42


Zpět na Vše okolo auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků