Vákuová pumpa

Vákuová pumpa

Nový příspěvekod Honza-VW » 20 říj 2011, 13:18

Asi skoro u všech Těček se ozývá.Rád bych se zeptal "někde jsem slyšel že se nechá opravit tzv.repasovat"co je na tom pravdy??Případně od jaké firmy volit náhradní díl nebo ještě lépe koupit originál VW?
A ještě jedna otázka co hrozí laikovi za riziko při výměně,prý se musí povolovat stejně na obou šroubech?Může hrozit že by něco spadlo do motoru??Děkuji předem za info.
VW T4 2,5Tdi 190 koníků Caravelle
Mercedes Benz 318 Cdi 180 koní, Sprintér Bóóbika
Nová hračka-Mercedes-Benz Actros 1844 v plné palbě´+ návěs Krone

http://www.autoklub.cz

http://honza-vw.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Honza-VW
 
Příspěvky: 214
Registrován: 18 zář 2011, 14:18
Bydliště: Kutná Hora

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod boksty » 20 říj 2011, 22:52

Zkoušeli jsme jednou repasovat - dát vymezovací podložku- na chvilku dala pokoj ale za chvíli se opět ozvala. Jestli je někdo repasuje nevím. Podle mě je lepší koupit novou a to i s tyčkou. Výměna je celkem jednoduchá ale k jedné matce(k té dole) horší přístup. A do motoru nic nespadne. Jo a matky by se měli povolovat a i utahovat obě najednou (např: o dvě otáčky jednu matku a o dvě otáčky druhou matku a tak pořád dokola něž se povolí nebo dotáhne). Když jsem ji měnil poprvé celkem jsem se u toho nervolal :D
Uživatelský avatar
boksty
 
Příspěvky: 9
Registrován: 19 zář 2011, 20:55

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod Petr » 21 říj 2011, 20:10

..no, mě se trochu neozývala, mě dělala takovej bordel, že jsem ji okamžitě po koupi auta vyměnil a je klid, ..se není čemu divit, stav km= 300000..
VW Multivan 2.5 TDi
Petr
 
Příspěvky: 15
Registrován: 25 zář 2011, 09:37

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod externista » 15 lis 2011, 02:06

Jak jsem koupil, tak prodávám. Nedělám si nárok, že toto řešení je všelék, a že víc nepokazí než napraví, a proto za něj nenesu zodpovědnost. Objevil jsem ho na jednom blogu kanadského kutila, a pokud má někdo možnost a má "pokusného králíka", kde by to mohl vyzkoušet, budu mu vděčný. Autor uvádí, volně přeloženo: hluk vakuové pumpy je údajně (a jedině) způsoben nedostatečným mazáním tyčky. Tato se tím pádem přidírá, její pohyb vázne a nepohybuje se volně v celé délce dráhy , a tak nestačí dojíždět včas až do krajních poloh, a naráží z jedné strany na vačku , a z druhé strany na funkční část pumpy. Protože nestačí kontinuelně sledovat plynulý tvar vačky, tak od této odskakuje a efekt je, že působí jako kladivo, které tu pumpu rozseká. Správným mazáním, resp. níže popsaným řešením je tyčka podstatně lépe mazána, a životnost pumpy se několikanásobně prodlouží. Mázání tyčky / náhonu vakuové pumpy je od výrobce nedostatečné, konstrukčně nevyřešené, naštěstí je otvor pro vedení tyčky umístěn těsně nad olejovým kanálkem, a tak stačí provrtat malý otvor a tím spojit vedení tyčky s tlakovým kanálem. Otvor musí být velice malý, (průměr neuveden) aby nenastal pokles tlaku , respektive "bypass" oleje pro mazání dalších uložení. Tolik autor. Podotýkám, že onen Kanaďan měl motor ze staré Audiny pětiválce, který adaptoval do T3 Vanagon, ale tvrdí, že hlavy jsou v místě umístění pumpy stejné jako VW v T4. Jsem zde nový, tak nevím, jestli se mi podaří vložit obrázky, pokud ne vložím je znovu až se to naučím.

DSCF3804.JPG

DSCF3806.JPG
Naposledy upravil externista dne 15 lis 2011, 03:29, celkově upraveno 4
Multivan 111 kW
Transporter 2,4D
BMW 330D
Neexistují hloupé otázky. Existovat mohou pouze hloupé odpovědi. Jediná hloupá otázka je ta nevyslovená. (The only stupid question is the one not asked )
externista
 
Příspěvky: 20
Registrován: 15 lis 2011, 00:42

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod externista » 15 lis 2011, 03:00

Obrázky se podařilo vložit, a tak budu rád za jakýkoli názor zkušenějších.
Multivan 111 kW
Transporter 2,4D
BMW 330D
Neexistují hloupé otázky. Existovat mohou pouze hloupé odpovědi. Jediná hloupá otázka je ta nevyslovená. (The only stupid question is the one not asked )
externista
 
Příspěvky: 20
Registrován: 15 lis 2011, 00:42

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod Honza-VW » 15 lis 2011, 13:09

Zajímavé počtení jsem zvědav co na to řekne někdo kdo se hrabe v motorech.Dík za příspěvek.
VW T4 2,5Tdi 190 koníků Caravelle
Mercedes Benz 318 Cdi 180 koní, Sprintér Bóóbika
Nová hračka-Mercedes-Benz Actros 1844 v plné palbě´+ návěs Krone

http://www.autoklub.cz

http://honza-vw.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Honza-VW
 
Příspěvky: 214
Registrován: 18 zář 2011, 14:18
Bydliště: Kutná Hora

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod T4 syncro » 20 lis 2011, 17:10

Když vyndávám vakuovku a po několika otočení matek pořád mají tah pootočím klikovkou,aby se zasunula tyčka a netlačila na pumpu.Při nadaváním ja to jednoduché to si tyčku zasunu a otočím klikovkou aby byla nejvíc zasunutá.
T4 syncro
 
Příspěvky: 1
Registrován: 03 říj 2011, 17:35

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod tdiracing » 22 lis 2011, 07:57

Přesně tak pane kolego,jak při demontáži tak při montáži vákuové pumpy je potřeba pootočit motorem tak aby tyčka netlačila na přužinu,jinak totiž může dojít k tomu že vákuovka praskne.
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
www.transportercentrum.cz
Tel:736 53 86 86
Uživatelský avatar
tdiracing
 
Příspěvky: 296
Registrován: 19 zář 2011, 21:45
Bydliště: Slaný

Re: Vákuová pumpa

Nový příspěvekod Jarda » 26 pro 2011, 12:26

Ano motor je potřeba nastavit na " pálení 1 válce" pak je vačka v poloze kdy netlačí na tyčku která ovládá - tlačí na vakuovku.
Kanadská zkušenost je zajímavá. Já osobně bych se trochu bál zasahovat do mazacích kanálů ma hlavě - tedy na konci mazacího okruhu.
Asi to bude muset fakt někdo vyzkoušet.Moje zkušenost a praxe je taková,že vyměním pumpu i zdvihací tyčku a je ticho.POZOR,nevím proč, ale když se vymění jen tyčka nebo jen pumpa bez tyčky kouzlo nefunguje.Ještě pozor na záměnu staršího a novějšího provedení vývěvy - vakuovky.Starší provedení mělo kratší tyčku.Když se povede zkombinovat delší tyčku se starší pumpou praskne v lepším případě vakuovka.
Doporučení: koupit celou sadu najednou,originál je jistota ale i třeba FEBI dodává kompletní sady a díky slevě kterou pro členy klubu poskytuje APM je i cenově dostupná. Jarda
Jarda
 
Příspěvky: 14
Registrován: 02 říj 2011, 17:34


Zpět na T4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků